dimarts, 15 d’octubre del 2024

ESCRIU UN MICRORELAT PER A HALLOWEEN.

 
Un microrelat, també conegut com a mini conte, mini ficció, microconte o conte brevíssim, és un tipus de text narratiu extremadament breu, generalment de ficció, que condensa en poques frases (de vegades en poques paraules) el necessari per causar al lector una impressió estètica.
Un microrelat és una narració d'extensió molt curta.
S’aconsella que no tingui més de cent mots i aquest serà el repte més gran al qual t’enfrontaràs. Aconseguir-ho no és fàcil perquè amb poques paraules has d’escriure una història que impacti, sorprengui o emocioni. 



EL GAT NEGRE

Sobre el turó. Sensació estranya. Decideixo entrar. La meva mirada s’atura en aquelles dues portes. Una sembla anar al pis de dalt. L’altra baixa a un soterrani. Fosc. Música de piano però ningú el toca. Començo a tenir por. Vull sortir. Colpegen a la finestra. És pluja. Es fa de nit. Tinc por. Ara sí. Molta por. Vull sortir. Corro molt de pressa, obro la porta i surto fora. L’aigua em mulla i no miro endarrere.
Tothom em busca però no em troben. He desaparegut.


PLANIFICA I ESCRIU UN MICRORELAT PER A HALLOWEEN

1. Escriu un microrelat de misteri i terror.

2. Pensa com l’explicaries de manera que sorprengui el lector.

3. Sigues original, no expliquis tota la història, només explica el més essencial de manera que el lector es pugui imaginar la resta.

4. Ha de ser un text curt. Gairebé s’hauria de poder llegir a cop d’ull.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada